Bike Center kerékpár webáruházBike Center kerékpár webáruház
 A KOSÁR TARTALMA:
 a kosár üres
Részletes kosár »  |  Rendelés küldése »
 
Cím: 1113 Budapest, Villányi út 54. Nyitva: H-P: 11-19, SZO: 9-13. TEL.:+36 1 950 9212 +36 70 428 6428
E-mail cím:    Jelszó:     REGISZTRÁCIÓ ELFELEJTETT JELSZÓ KÉRDÉSED VAN?
Főoldal
Hírek, aktualitások
Kerékpárok
Kerékpár kiegészítők
Kerékpár alkatrész
Kerékpáros ruházat
Kerékpár szervíz
Kerékpárméret táblázat
ÁSZF
Adatvédelem
Kapcsolat
Térkép
Bolt
 A kerékpár 100 év múlva

1. A tökéletes kerékpár egy olimpiai bajnok szerint

Chris Boardman olimpiai aranyérmes brit kerékpározó szerint az ideális kerékpár számolja pedálozás közben elégetett kalóriáinkat, lejátssza kedvenc zenénket, hegynek felfelé tekerve napelemes motorral segíti erőfeszítéseinket, és olyan biztonsági rendszerrel van felszerelve, amely gyakorlatilag ellophatatlanná teszi. Fejlesztője szerint 20 éven belül akár sorozatgyártásig juthat a modell, amely a jelenlegi kalkulációk szerint nem tűnik olcsó mulatságnak: 2000 font körüli árával (több mint 600 000 Ft) nem nevezhető olcsó tömegbiciklinek.

Chris Boardman ellophatatlan, küllő nélküli kerékkel készült kerékpárja - Kép © Chris Boardman

A tervező szerint a szükséges technológiák már rendelkezésre állnak, csak össze kellett azokat kombinálni. Ez többek között egy, a kormányba beépített minikomputert jelent (ez számlálná a kalóriákat), a kijátszhatatlan biztonsági rendszer pedig a tulajdonos ujjlenyomatának felismerésén alapulna. További különlegesség a küllő nélküli kerék, amely javít a járgány aerodinamikai tulajdonságain, míg a kilyukaszthatatlan és önfelfújó gumik a defektek kellemetlenségeitől kímélnek meg minket. A karbonszálas váznak köszönhetően a bicikli ráadásul rendkívül könnyű is. 

2. Szexi versenybicikli, a Peugeot B1K

A Peugeot cég nemcsak autóiról, de progresszív kerékpárjairól is ismert. Ennek legújabb képviselője a Peugeot B1K bicikli, amelynek láttán egészen biztosan mindenki, aki kicsit is érdeklődik a kétkerekűek iránt, felkapja a fejét. Mindez az olyan különlegességeknek köszönhető, mint a kormánynál magasabbra emelt ülés (ami a súlyelosztás szempontjából kedvező), a láncnélküli hátsókerék-meghajtás (ennek hatékonyságáról viszont nincsenek meggyőző információk), a kerékagy nélküli hátsó kerék, és egyáltalán, a rendkívül meggyőző összmegjelenés.

A Peugeot B1K kerékpár - Kép © Peugeot

A karbonszálas váznak köszönhetően ráadásul a járgány nem sokkal nehezebb, mint egy átlagos országúti kerékpár.

3. Környezetbarát és adaptálható: Versabike

Nathan Durflinger kétkerekűje alapvetően megváltoztatja a kerékpárról alkotott képünket. A találmány legfontosabb eleme a különleges váz, amely különböző testméretekhez igazítható. ez kifejezetten jól jön például akkor, ha növekvő gyerekeknek van szükséges kerékpárra, esetleg kölcsönbicikli hálózatoknál, ahol ugyanazt a bringát különböző testméretű használók veszik igénybe.

A különféle testméretekhez adaptálható Versabike - Kép © Nathan Durflinger

A váz készülhet rétegelt lemezből, polikarbonátból vagy alumíniumból; a hozzá rögzített standard kerékpáralkatrészekből össze is állítható egy működőképes bicikli. A tervező kétféle méretben dolgozta ki elképzelését: egy gyerekeknek szánt változatot, amely követi a csemetét a növésben, valamint egy felnőtt járgányt. Ha pedig meguntuk a különleges megjelenésű járművet, szétszedés után minden alkatrésze újrahasznosítható.

4. Shift, a dönthető kerekű tanulótricikli

A Designapkin cég tervezte különleges jármű ugyan nem kerékpár, hanem tricikli, mégis belevettük felsorolásunkba. A speciális járgány ugyanis a kerékpározni tanuló gyerekeket segíti. A döntött hátsó kerekek lassú haladásnál is kiegyensúlyozzák a járművet, ahogy pedig a gyerkőc egyre jobban belejön a kerékpározásba és előrébb dől bringázás közben, a kerekek egyre jobban megdőlnek, és a súlypont egyre nagyobb mértékben átkerül a kerékpárról a biciklistára.

A Shift dönthető kerekű tricikli a kerékpározni tanuló gyerekeket segíti - Kép © Designapkin

A hátsó kerékagy kialakítása lehetővé teszi, hogy a kerekek változó mértékben megdőljenek; a dőlésszög a használó testtömegétől és a tricikli sebességétől függ. A hajtáslánc rejtetten helyezkedik el, ami fontos a biztonság szempontjából. Az elképzelés több díjat is elnyert, többek között a 9.  International Bicycle Design Competition (nemzetközi kerékpárdesign-verseny) nagydíját.

5. Hátizsákba pakolható kerékpár

Kevesen mondhatják el magukról, hogy hátukon hordják kedvenc járművüket. Chang Ting Jen designer ezen a helyzeten kívánt változtatni, amikor elkészítette Backpack Bicycle (hátizsákos bicikli) elnevezésű koncepcióját, szintén az előző bringánál említett nemzetközi versenyre. Használat után a bicikli mindössze 60 cm hosszúságú takaros csomaggá hajtogatható.

Backpack Bicycle, a hátizsákká hajtogatható kerékpár - Kép © Chang Ting Jen

A hátizsákká hajtogatható bringa összecsukásának lépései - Kép © Chang Ting Jen

Váza fém helyett műanyagból készül, így tömege mindössze 5,5 kg. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy le kell mondanunk bármilyen hagyományos kerékpár-kiegészítőről: minden szükséges hozzávaló megtalálható rajta. A célközönség a tervező szerint elsősorban a munkába ingázó városiakat és a kirándulni szeretőket jelenti, de ha így folytatódik a benzinár emelkedése, valószínűleg erősen bővülhet a praktikus találmányra igényt tartók köre.

6. Szuperolcsó és 100%-ban újrahasznosítható: kartonpapír kerékpár

Phil Bridge, a Sheffield Hallam Egyetem terméktervező hallgatója igazán egyedi járgányt szerkesztett: a bicikli váza teljes egészében kartonpapír alapanyagból készült. a tervező célja az volt, hogy a rendkívül olcsó kerékpár (előállítása mindössze 15 fontba, azaz kb. 4500 Ft-ba kerül) segítségével népszerűsítse a kerékpáros közlekedést, és kimozdítsa a megrögzött autósokat is környezetszennyező járművükből. Emellett szerette volna megoldani a kerékpárlopás problémáját: Nagy-Britanniában a felmérések szerint minden 71. másodpercben ellopnak egy bringát.

Egy brit terméktervező hallgató készített el a világ első kartonpapír biciklijét - Kép © Phil Bridge, Sheffield Hallam University

A károsultak jelentős része egy ilyen sokk után nem vesz megint vadonatúj járművet; a fiatal tervező szerint az olcsó bicajok a lopások számát is csökkenthetik. Joggal merül fel a kérdés, hogy mennyire vízállóak vajon e biciklik? A tervező szerint teljesen azok, erről már gyártáskor gondoskodnak. A papírbicajok becsült élettartama átlagos használat mellett 6 hónap, ugyanakkor természetesen nem nevezhetők versenybiciklinek: a papírbringákat átlagembereknek tervezték átlagos használatra.

7. Tengelyhajtású bicikli kerékagy nélküli kerékkel

Nikolay Boltachev terve egy futurisztikus BMX kerékpár, ahol a lánchajtást alternatív megoldással váltotta ki a tervező. Így ennél a bringánál biztosan nem kell aggódnunk, hogy olajos lesz a lánctól a ruhánk. Ugyanakkor, bár bizonyos előnyei vannak a megoldásnak, a lánchajtás mindezidáig hatékonyabbnak bizonyult erőátvitel szempontjából.

BMX bicikli a 22. századból, kerékagy nélküli kerékkel és tengelyhajtással - Kép © Nikolay Boltachev

A kerékagy nélküli kerekek rendkívül elegánsan mutatnak, ugyanakkor ezeknek is megvan a maga hátulütője: nagyon nagy precizitás szükséges a gyártásukhoz, emellett a szerkezeti részek ki vannak téve az elemeknek. Az mindenesetre tagadhatatlan, hogy a bemutatott koncepció rendkívül elegáns és letisztult.

8. Négyszögletes kerekű tricikli

Stan Wagon matematikus modellje első hallásra komplett őrültségnek tűnik; ki gondolná, hogy ez a járgány is képes a tökéletesen zökkenőmentes haladásra? A dolognak egyetlen titka van: megfelelő útfelület szükséges hozzá. Az egyenletes, megfelelő geometriájú hepehupákkal ellátott úton ugyanis valóban gond nélkül haladni lehet, az országúton viszont nem sok hasznát vesszük a speciális kerekeknek. A modellt tehát inkább egyfajta geometriai kísérletnek kell tekintenünk.

Stan Wagon szögletes kerekű triciklije - Kép © Stan Wagon

A matematikust egy kiállítás inspirálta a szögletes kerekű jármű elkészítésében, amelyből egyébként a képen látható példány már a második, az első ugyanis tönkrement. Készítője szerint ez a modell jóval egyenletesebb haladásra képes, mint elődje. Egyébként a trükk egyéb sokszögekkel és a hozzájuk illő útfelületekkel is megvalósítható, a fűrészfog-profilokkal kialakított úton például egy négylevelű lóherére emlékeztető, négy háromszögből összeállított kerékkel lehetne simán haladni, míg a végtelen sokszögű, azaz kerek kerék egy egyenes felületen képes haladni. Meglepő módon háromszögletű kerékkel viszont nem működik a dolog: a kerék egy fordulat után megakad. A hazai kátyús utak miatt valószínűleg nem érdemes végleg elvetnünk eme elgondolásokat!

 

Forrás »
  Termékkereső
Ez történik a térdeddel télen
Kerékpáros térdmelegítő bringás térdvédő
Neoprén arc és nyakmelegítő
Kryptonite lakatok óriási kedvezménnyel!
Respro
Miért fontos a fejvédő?
Hogy vásároljunk használt kerékpárt?
A kerékpár 100 év múlva

Hírlevél
Ha az elsők között szeretnél tájékozódni...
 E-mail: 
felíratkozás leíratkozás

 Termék Katalógusby xGraFiX  
 Kerékpárok
 Kerékpár kiegészítők
 Kerékpár alkatrész
 Kerékpáros ruházat